Jullängtan!

Satt nyss här i min ensamhet och bara fick värsta längtan efter jul. Lussekatter, tända ljus, musiken och hela mysigheten. Nu är det inte långt kvar :)

Nästa helg är det första advent och då får man börja julpynta :) Det är så kort tid man "får" ha julpynt uppe så lika bra att passa på direkt hehe :P

Förra året vi denna tidpunkten låg redan snön vit och vacker, och så förblev det till mars nångång. Däremot såg våra hem inte lika fullt vackra ut. Den lägenhet vi bor i nu såg ut såhär och den lägenhet vi bodde i då såg ut såhär.
Visserligen var bilderna tagna i december förra året men vi är ju snart där.

Så snart har vi bott här i ett år. Men jag trivs här. Det var först när vi flyttade hit som jag kände att jag hade ett riktigt hem här i Göteborg. På nästan 4 år har jag nu bott i 4 olika lägenheter i Göteborg. Bra jobbat ;) Nu har vi landat och hade väl tänkt bo här i iallafall 2-3 till minst. Men allt kan hända. Vi kanske vinner på lotto och flyttar till värst lyxkåken, vem vet ;)

Måste ju bara bjuda på denna bild som jag hittade i bloggen från mappen December 2010.
Bilden tog jag på ett juicepaket jag köpt :P


Nu är det nog dax att gå in och väcka den större killen inne i vår säng. Natten har gått ganska bra ändå. Mille somnade till slut vid 2 efter att ha varit helt ifrån sig i flera timmar. Han sparkade med benen och skakade i händerna, grät till han spydde och var bara så ledsen. Han sov i 2 timmar, ville sen ha mat och sov sen 4 timmar till. Då gick vi upp och tempade honom då det var en kamin som låg i vår säng. 39,6 hade han i temp då. Ny alvedon och sen somnade han faktiskt om igen och sover ännu.

Vi skulle åkt iväg på lite kul ärende idag men det känns inte rätt att börja dra på Milton overall och gå ut. Inte om han fortfarande har feber sen. Imorgon ska vi på kalas och det är bättre att kurera honom så att vi kan följa med alla på kalaset :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0