Poliser plingade på

Åh vilken natt och vilken morgon. Och vilken dag det blir sen då!

Vi la Milton kl 21 igårkväll vilket vi försöker ha som hans nys läggtid. När vi skulle lägga oss kl 23 så skulle jag kleta på salvan vid hans öga, men då vaknade han. Såklart! Jag skulle ju inte störa honom, så dumt. Jag tänkte att det var smart att kleta påd en när han sov men det bör nog göras direkt när han somnat.

Sen levde han highlife här. Han skulle ju inte somna om. Man att ta upp honom och börja leka fanns det ingen tanke på. Han måste få in rutin att sova på natten. Så i 1,5 timme höll han på och snurra och prata och gnälla och snurra lite till... När han hade börjat somna la jag över honom i sin säng och då äntligen kunde jag också sova.

När Daniel gick upp vid 5 vaknade Mille igen och var pigg. Han fick en flaska men inte ens den sövde honom. Så återigen snurra snurra snurra...
Nångång somnade vi dock om för sen drömde jag att det plingade på vår dörr. Alltså inte porten utan lägenhetsdörren. Jag vaknade till oc förstod att det nog måste varit på riktigt.

Kollar i kikhålet och får se två poliser. Många tankar flög genom huvudet kan jag säga. Mestadels tänkte jag att något hade hänt Daniel.
Jag öppnade och dem frågade om jag hört något konstigt. Varpå jag svarade nej för jag hade ju sovit. Då gick dem igen.

Jag gick till Julias rum och kikade ut och då var där jäkligt många polisbilar och poliser utanför huset. Ringde Daniel och han läste att det varit skottlossning och en var skadad. Creepy!

Milton vaknade såklart och vi gick upp. men jag var ett vandrande lik så jag försökte efter en stund att somna om både honom och mig. Han somnade men jag kunde inte, och sen vaknade han 20 minuter senare.

När vi tittade ut senare kom en brandbil och spolade asfalten för där var blod :S Jisses, tur man inte är så nära brottsplatser för ofta.


Jag är så fruktansvärt trött så jag knappt vet vad jag heter :P

Skickade ett sms till Daniel:

- Gnällig bebis. Gnällig mamma. Gnälligt väder. Blä...

Fick tillbaka:

- Glöm inte gnälligt framhjul på vagnen som pricken över i :)


Nu sover Mille igen. Jag kan ej sova och fortsätter vara gnällig ;) Vi kommer inte någonstans idag. Så får det bli vissa dagar. Igår lekte vi med Michaela och Vilgot i massor med timmar :) Milton var mest rädd för Vilgot var hårdhänt nyfiken kan man säga ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0