Storm!

Igår blåste det ju på mer och mer och Daniels bror hörde av sig att vår pressenning på båten hamnat snett, så han hade försökt rädda den. Efter jobb hämtade Daniel upp mig och Milton. Jag tvivlade på om jag ville åka ut i storm med bebis och allt men tog ändå beslutet att hänga med. Jag och Daniel älskar båda när det är lite dramatik och sådär, typ oväder och skogsbränder. Sålänge ingen skadas såklart.

Vi åkte först och främst till båten. På vägen ut såg vi att hans föräldrar hade strömavbrott, ett helt område var helt becksvart. Vi ringde och kollade läget men allt verkade bra. Stearinljus, batteridriven radio och korsord blev deras söndagshäng ;)

Väl nere i Björlanda så körde vi förbi många trasiga pressenningar. Vår båt står nästan längst ut vid ena piren så man hann ju tänka både ett och annat hur det skulle se ut vid vår båt. Men allt såg helt kanon ut hos oss, det får vi tacka Daniels bror för.
Vi körde en liten runda på området men jag kände mig inte trygg alls. Havet var uppe på parkeringen och det slog i alla pressenningar och skyltar var välta osv. Vi åkte istället en tur mer in mot centrum där varken skog eller hav fanns :) Körde bland annat förbi Backaplan där en fasad på ett köpcenter hade rasat, man såg rakt in i huset och ett stort element hängde i enbart några kontakter.

(Bild lånad från Aftonbladet.se)


Vi åkte och köpte saffransgifflar (lussekatterna var helt slut) och pepparkakor och åkte hem och hade adventsfika :) Ja, jag fuskade lite. Gick ner 1,6 kg förra veckan så det unnade jag mig :)



Milton fick sitta i en kundkorg inne i affären :) Supergulligt!


Och så här såg det ut i entrén pga stormen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0