Varit på bröllop

Oj oj oj vad vi är trötta, både i kropp och knopp.

Vi kom hem för bara en liten stund sen efter en lång dag. Både shopping, läkarbesök, bröllop och fest har vi hunnit med :)

Klockan ringde 8 och sen följde vi ett planeringsschema jag gjort igår, allt för att få det att gå ihop. Hör och häpna, men vi låg faktiskt före i schemat ett tag ;)

Sista gången vi gick ut genom dörren och låste var 12.30. Då var det läkaren som gällde. Lungorna lät fint, öronen såg bra ut, grejsomojset vid ögat ska vi få salva till. Någon form av ögoninfektion gissade hon på. Det geggar alltså inte utan är bara en himlans massa prickar.

Från läkaren åkte vi till ett flertal mackar för att pumpa ett bakdäck. På ena macken var det kö, nästa mack var pumpen ur funktion, på tredje macken fick vi det pumpat, dock efter lite kötid. Här sprang tiden iväg mer än vi ville.
Magarna kurrade så snabbt in på donken för två hamburgare. Gargh, 10 minuter tog det atts tå i kö och sen vänta på maten. Tick tack tick tack......

Med bara någon kilometer kvar inser vi att vi kommer hinna, men det blir inget tjitt-tjattrande med släkten innan utan vi får gå direkt in och sätta oss. Vad händer då? Ett vägbygge. Eller snarare en vägavstängning. Va fan!! Dem hade stängt av vägen utan att skylta en alternativ väg. Där ser vi också min ena farbror med familj stå som frågetecken. Dem får en vägbeskrivning och i rasande fart får vi ta en omväg på typ en mil. För ett vägarbete som var på ca 10 meter :@

Det var bara att köra upp till kyrkan, parkera och springa in. Lagom till vi kommer in hör vi prästen:

- Tager du....

Så vi missade inte själva vigseln ;)

Här kommer lite bilder från en trevlig fest med go mat och härligt folk! Oj vad Milton fick mycket uppmärksamhet :)


Familjen :)


När jag såg denna bilden så tyckte jag att något var annorlunda men kom inte på vad. Nu kom jag på att det är ju tänderna i Milles mun som gör allt annorlunda :P


Blygiskillen. Fast blyg är han då rakt inte. Han får så mycket komplimanger om hur glad och framåt han är. Jättekul att höra.


Min klädsel framifrån.


Och bakifrån.



Nu är vi hemma då Daniel ska jobba imorgon. Kl 5 ringer klockan för hans del och jag tror att min klocka får ringa strax innan 8. Jag hoppas verkligen att natten går bra. Milton har nämligen sovit 20 minuter de senaste 8 timmarna :P Antingen sover han som en stock, eller så blir allting tokigt.

Tanken är iallafall att jag ska sätta mig på ett tåg mot Skåne 9.42 imorgon. Så lite sömn tar jag tacksamt emot :)

Godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0