Bloggpaus

Det blev visst en ganska lång bloggpaus denna gången. Men så får det bli ibland för att man ska få ny energi till att fortsätta :)

Vi är iallafall friska nu. Lite hosta och täppta näsor hänger kvar ännu men i det stora hela lever vi på som vanligt :) Och det har hänt massor här sen jag skrev sist. Det händer grejor hela tiden nu känns det som! Men jag kan och vill inte berätta om allt ännu, ni får allt suga på den karamellen någon dag till ;)

Först och främst har jag börjat träna igen. Tränade rätt mycket innan jag blev gravid, men av förklarliga skäl (grym foglossning) så rörde jag mig inte många knop under hela graviditeten och nu efter har jag velat vänta tills jag känt mig helt bra i kroppen.
Så i onsdags var jag för första gången på 1,5 år och gymmade. Hur gött som helst och så skönt att komma ifrån och bara få tänka på... ingenting!!! Att inte behöva lyssna eller titta till Milton hela tiden eller underhålla honom. Det var underbart att bara vara!

Så det har blivit två pass till på gymmet. Kommer framöver att träna minst två gånger i veckan där. En dag när Daniel är ledig och en dag då jag lämnar in Mille till barnpassningen på anläggningen. Om han tycker det är okej såklart, men jag ser ingen anledning att han inte skulle tycka det. Plus att jag ser barnpassningen från träningslokalen så jag har koll på honom ändå :)


Vi har skaffat en del möbler till ett hemligt projekt ;) Oj, två hemliga projekt har vi nu som jag inte förteller om. Stackars er, men kul för mig :)

Och så blev Milton en bilstol rikare idag. Lille killen börjar visst bli stor, babyskyddet är nu nästan för litet och en ny stol var tvunget. Det blev en Brio Zento. Vi är nöjda med den, Milton var inte fullt lika nöjd men vi hoppas att han blir det så småningom :) Han får åka korta sträckor med den i början, han får skolas in helt enkelt :)



I helgen var Julia här då Daniel var ledig. Det var en lugn helg, inget speciellt inplanerat. Daniels bror var här några timmar igår och spelade tv-spel. Jag sydde ett blockflöjtsfodral till Julia, svart med vita dödsskallar. Det blev faktiskt tufft :) Och så lärde jag henne en låt som jag lärde mig när jag var liten och spelade blockflöjt. Att man ens minns dem låtarna än ;)

Nu ska jag nog gå ut och roa min son. För min sons pappa har köpt Battlefield 3 och har inte alls lust att underhålla sin son just nu ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0