Jobbig natt

Natten var en pärs för oss alla. Daniel hostar så han vänder lungorna ut och in. Milton är så täpp i näsan att han inte kan andas med näsan och därför måste spotta ut nappen, vilket gör att han blir ledsen och vaknar. Även han hostar äckligt.
Jag är inte sjuk men var vaken mycket inatt för att ta hand om putteliten. Han kunde inte ligga ner alls nästan utan han låg ett tag i min famn när jag satt upp, vi var uppe och gick lite och till slut fick han sova i sitt babyskydd. Då sov han faktiskt för första gången under natten flera timmar i sträck.

Men Daniel väckte mig titt som tätt med sin hosta. Så idag är det en trött dag för oss alla antar jag. Daniel är och jobbar och Milton sitter bara i sin sitter eller i min famn och halvsover. Han är märkbart påverkad av sitt tillstånd. Sover jättemycket, äter mindre och är inte alls den glada kille vi är vana vid. Vi får hoppas att detta går över snabbt.

Men frågan är om jag klarar mig undan när båda killarna är sjuka här?! Daniel brukar aldrig bli sjuk, så nu när han väl är det så måste det vara nått starkt virus som smittat honom, och isåfall kan jag bara räkna ner till den dagen jag också blir sjuk. Men vi får se. Min tanke är att träna mycket denna veckan och det skulle jag gärna vilja genomföra istället för att bli sjuk...

Nu ska jag tempa plutten sen göra frukost till mig själv. Eller ja, brunch kanske jag får kalla det efter som klockan snart är ett, men har man en sjuk bebis prioriterar man knappast sin egen frukost...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0