Ullaredsutflykt

Vilken dag vi hade igår. Jag hade så ont i benen när jag la mig på kvällen så jag kunde inte ligga still :P

Men vi tar det från allra första början. Klockan ringde hos oss 6.30 igårmorse, Mille kulle ha mat. För att få en rättvis vikt varje gång ger vi honom mat 2 timmar innan alltid. Vi somnade om en stund och gick sedan upp kl 7.30. Med frukost i de vuxna magarna åkte vi till BVC och vägde skrutten. Och hör och häpna, på tre dagar hade han gått upp inte mindre än 180 gram :D Vilken kille...



Vi hade en läkartid och då pratade vi om hans kräkningar och vikten. I och med att vikten hade gått upp (och det med besked) så startade dem ingen utredning utan nu avvaktar dem. Vi ska däremot byta till en annan ersättning (Enfamil AR) som ska förhindra kräkningar. Läkaren ifrågasatte varför han fick mat så ofta som han får. Jag hatar verklgen det där med olika besked. För tre dagar tidigare satt vår BVC-sköterska och sa att vi ska mata honom ofta. Men say what liskom...
Men vi kör vårt race, vill han ha mat så får han mat, men tycker vi att det går för lång tid innan han säger till så ger vi honom ändå. Vi för ju matdagbok och han får i sig ca 700 ml ersättning per dag. Lite mindre om han äter en portion gröt också... Och där ligger han ju precis lagom till... Och han äter faktiskt oftast med 3-4 timmars mellanrum och det kan ju inte vara för ofta inte...

Efter BVC åkte vi hem och hämtade skötväskan, sen körde Daniel mig och Milton till Melinda och Ludvig. Äntligen hade det blivit dags för vår Ullaredsutflykt :) Som vi längtat!!

Efter en kort runda på barnklädesavdelningen så gick vi upp och åt på restaurangen. Jag som fortfarande äter LCHF beställde kycklingspett, med extra grönsaker och bearnaisesås. Gott gott!

Killarna var superduktiga hela tiden. Lite gråt hade vi ju räknat med, det hör ju till även om man bara är hemma. Det blev handlat en del barnkläder, leksaker, några klädesplagg till mig, några tavlor och lite andra grejor. Allt ligger huller om buller i vårt vardagsrum just nu men jag ska fota sen :)





Tiden gick väldigt fort och när vi hade varit inne på Gekås i 7 timmar gick vi till kassorna. Med två riktigt övertrötta killar började vi köra hem. Och det var inte en lätt uppgift. Milton började gråta för att han blev hungrig. Då började Ludvig sympatigråta helt förtvivlat. Och då blev ju Milton rädd när Ludvig skrek och då grät han ännu mer... Så höll vi på en stund. Men med mat i magen somnade dem båda till slut och vi fortsatte vår resa genom tjock vit dimma... Vi åt brieost och ölkorv i bilen hem :)

Det var en väldans trevlig dag som jag gärna gör om... När jag la mig igårkväll var jag helt slut. Tur att Milton också var det för natten var helt klart godkänd :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0