5 gram

Ja, som sagt, BVC-tid imorse för att väga lillkillen och se om han gått upp i vikt. Och det hade han ju, men bara 5 gram!
BVC-sköterskan var inte alls nöjd med det resultatet så hon skickade oss raka vägen till barnakuten så att dem skulle undersöka honom grundligt.

Vi hamnade i samma rum som sist vi var där för hans kräkningar. Vi börjar nog snart bli igenkända där.



På akuten gjorde dem däremot knappt någonting. Dem kollade hans puls och syresättning och tog ett urinprov, men inget mer.

Vi blev hemskickade och istället hänvisade till BVC och den läkaren där. Vi skulle även börja blanda i rapsolja i hans ersättning och gröt.

Så det var bara att packa ihop och så åkte vi och hämtade Julia i skolan.

På vägen hem ringde BVC-sköterskan upp mig och frågade hur det hade gått. Jag sa som det var att dem inte gjort så mycket utan hade gett oss kostråd och hänvisade oss till BVC. Hon blev inte glad, hon svor en massa och dem var "så jäkla korkade" för att dem inte undersökte honom mer. Hon sa att man inte skickar hem ett barn utan att komma fram till något. Kan ju hålla med, detta kommer bara medföra ännu fler besök för vår del.

Nu ska vi till BVC på måndag igen för att väga igen. och grejen är ju att om han ökat dåligt i vikt då med så kommer hon ju återigen vilja skicka oss till riktiga läkare. Hon sa att hon skulle ringa dit på måndag och begära att dem gör en utredning. Milton låg för bara några veckor sen på den sträckade linjen högst upp och nu är han snart på de tjocka mitten-linjen. Däremot växer han på längden så han är rätt så smal.


Kommentarer
Postat av: alexandra mamma till Tove och pysen i magen

hej första gången jag är inne på din blogg..



jag förstår att det är jobbigt att med läkarbesök. men se det positivt att din bvc-sköterska tar det på allvar..



när min dotter var liten minskade hon 1 kg under sin första månad. sen gick hon upp lite gran och gick ner igen..

och min bvc-sköterska reagerade inte ens på det. hon sa bara fortsätt amma så går hon snart upp..

hade jag inte haft en kompis som sa till mig att börja med ersättning så hade dottern tynat bort från oss..



så försök att se det positivt med att bvc-sköterskan tar det på allvar..

2011-09-12 @ 19:44:51
URL: http://axdal.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0