Lill-sjukling

Milton har gått och blivit sjuk. Inte jätteförvånande då det var väldigt mycket folk som höll honom på dopet. Nu när skolorna har börjat och förskolorna är fulla med barn igen så sprids det nog ett och annat virus. Det var ju ett antal förskolelärare på dopfesten...

Efter att han fick sprutorna i onsdags fick han ju feber. Men han avlöste den feber med en förkylning och ny feber idag.

Jag och Mille gick in och mötte Pernilla i stan. Gick vidare och åt på kinarestaurang, vår vanliga rutin när hon kommer :P

I vagnen


När vi skulle gå ifrån restaurangen så såg jag att det var blod på den handduk jag torkat Mille vid munnen med. Kunde inte se något blod i munnen på honom så jag förstod ju att det kom längre nerifrån. För säkerhetsskull, då jag inte ville ha ensamt ansvar för det, så ringde jag sjukvårdsupplysningen. Dem tyckte ju absolut att det skulle kollas upp när han var så liten...

Så det var bara att knalla till godisaffären och blanda lite godis och sen köpa mer mat till honom, sen åkte vi upp till Östra Sjukhuset... Det blev en del väntan (vilket vi förutsåg och därför hade godis med) och 4 gånger fick dem kolla puls/syresättning på honom innan det stämde. De kollade öronen, lyssnade på lungorna och tittade i halsen. De två första fick bra resultat men halsen var röd och verkade göra ont.
Och så var det detta med vikten igen. Han har gått ner i vikt igen så på måndag måste vi till BVC för att väga. En bebis får inte gå ner alls. De tyckte även att vi ska försöka få i honom mer mat, men att det kanske blev svårt nu om han hade ont i halsen...

Nu på kvällen blev han en riktig gnällis. Eller gnällig är man väl egentligen om man bara gnäller för inget. Han var nog mer ynklig och förtvivlad. Tog tempen på honom och den visade 38 graders feber. Så det blev alvedon och sen pyjamas på och nu sover han gott i sin säng. Vi hoppas på en bra natt så att han får sova sig friskare.

En bild från igårkväll när jag och Mille tog en promenad!



Pernilla har nog somnat på soffan. Ska gå ut och se om hon vill stanna uppe ett tag till eller om vi också ska lägga oss. Killarna ligger och sover nu :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0