Våffelrecept

Vilket recept använde du till våfflorna? Jag hittar en massa recept men tycker det är svårt att välja ut något..


Vi använde detta recept som jag hittade här. Däremot blev inte vår smet alls tjock utan snarare jätterinnig. Tvärtemot vad receptet säger. Som tillbehör hade vi som sagt vispad gfrädde och mixade bär.


Våfflor (Ca 8-10 st)
Ingredienser:
1 dl röd mjölk
2 dl grädde
2 msk fiberhusk
50 g smält smör
4 ägg
1 tsk bakpulver
Salt

Grädde till servering
1 krossad suckett

Gör såhär:
Vispa ihop alla ingredienserna i en bunke, salta efter smak och tycke.
Låt smeten stå och dra några minuter, så att fiberhusken får svälla.
Sen är det bara att börja våffla! Mellan varje “våffling” så smörjde jag våffeljärnet med smält smör.

* Smeten blir ganska så tjock (tapetklister), men det ska vara så. Resultatet blir kanon!

Servera med vispad grädde, lättsockrad jordgubbssylt, eller varför inte färska bär eller bara en klick smör.

__________________________________________

Tillägg kl 9.56

Fick bara en känsla i magen att titta på det där våffelreceptet igen. Och det var ju bra för nu ser jag att jag tagit Fibrex istället för Fiberhusk i vår våffelsmet. Inte konstigt att den inte tjocknade till med andra ord.
När jag gör våfflor igen ska jag göra rätt :) Och jag lär nog göra dem snart igen för dem var goda :)


Kommentarer
Postat av: Annica

Tack för receptet :) De får provas imorrn tror jag

2011-09-27 @ 18:56:15
URL: http://hostbebebis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0