Varför LCHF passar oss

Jag är bara inne en snabbis för att lägga in en bild på vår middag. Jag vill ju passa på att umgås med mina killar nu innan vi ska lägga oss... Milton fick gröt innan, jag sa ju flera gånger till läkaren idag att gröt går jättebra för det kräker han inte av. Höhö, man ska aldrig säga sånt. Jag behöver nog inte säga mer än att Daniel sitter och matar honom nu igen för magen blev tom :P

Vi åt kycklingcurrygryta idag med. Efter storhandlingen orkade jag inte tänka så mycket så jag gjorde en rätt jag visste var lätt och god.




LCHF-mat är verkligen hur underbar som helst. Speciellt för mig som ändå inte gillar ris och bröd och sånt så mycket. Anledningen till att valet föll just på LCHF är just för att vi tycker om mat för mycket. Goda smaker och så. Jag skulle aldrig kunna gå på nån banan-diet, just för att jag tycker om mat för mycket :P
På torsdag ska jag väga mig, men jag tror att jag gått upp eller stått still denna veckan. Det är ju en ovan situation för kroppen att plötsligt byta kost och köra hårt på fet mat. Så jag har inga stora förhoppningar. Men till nästa vecka hoppas jag på att det ska börja gå neråt på vågen :)

Förresten, fy vilket regnoväder det blev innan, och säkert håller på än. Resterna av stormen Katja är ju här nu och det märks. Regnet piskade från sidan. Jag skulle gått en promenad med Melinda och Ludvig imorn men jag har ingen lust nu längre när det ska regna och blåsa 20 m/s imorn :P

Men nu blir det lite kvällsmys och sen ska vi sova. Och vi ska inte gå upp klockan 4 imorgon. Tro mej!

Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0