Festfina!

Efter flera misslyckade försök att lägga in inlägg hoppas jag på bättre tur nu!
 
Igår på dagen var vi bara hemma och slappade och pysslade.
 
Pepparkaksbak blev det. Det uppskattades nog och när väl kavlen var medgörlig tyckte även jag att det var kul ;)
 
Vi fortsatte dagen med att måla. Daniel och Julia målade juliga porlinsfigurer att hänga i granen och Milton målade med fingerfärg. Han HATAR det :P Men jag tvingade honom. Lite kul vill jag ha :P
 
 
Dags för fest! Familjefest med dagis hemma hos en av familjerna. Jättetrevligt var det. Alla kom ju såklart inte för då skulle vi inte kunna vara hemma utan hade fått vara på dagis. Här är jag festklädd.
 
 
Med festfin krabat!
 
SMACK!!!
 
 
Vi kom hem vid 22 och puttade den lille i säng meddetsamma och inte jättelänge efter åkte den stora i säng. Vi var skittrötta och ville också sova.
 
Idag har vi också bara varit hemma. Vad trista vi är :P Men vi har dekorerat våra pepparkakor med kristyr och ätit lite tacorester och sådär. Nu ska vi strax klä oss fint igen för vi ska på kalas. Höll på att skriva att Julias kusin fyller år, men nuförtiden är det ju inte bara hennes kusin utan även Miltons kusin. Jag är så himla van, efter att det varit så i flera år, att säga Julias kusiner. Får vänja om mig!
Men kalas ska det bli. Presenten är inslagen och tårtmagen tom ;)
 
När Daniel ska köra hem Julia kör han hem mgi och Mille först så att Mille kommer i säng i lagom tid. Inte jättesmart att han får åka med 2 timmar i bilen så sent på kvällen. Då får vi vara vakna till midnatt :P
 
Dagis elelr inte imorgon, det är frågan. Vi har fått rivstarta en ny flutide-kur idag. Vi ska ju göra det vid minsta lilla förkylningstecken, men vad är det liksom? Men igårkväll var han lite knäpp i andningen så vi tog beslut att hellre påbörja en kur två dagar för tidigt än försent. Han lär ju bli förkyld många gånger i vinter så vi kan/bör underlätta så mycket som möjligt för honom! Jag ska vara hemma imorgon så han får gärna vara hemma om det behövs :)
 

Kommentarer
Postat av: Satu med 4 småttingar och gravid

Halloj! Va mysigt ni verkar haft det! =)

Ang. grabbarnas ytterkläder att dom är i samma färg så var det så att dem fick vi i present av mina föräldrar ;-) Fast jag tycker ändå att det är kul att dom har likadant på sig, kan variera med olika mössor eller nått =)

Hur mår ni annars?

2012-12-16 @ 19:52:40
URL: http://mybabydolls.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0