På väg

Vi sitter på bussen på väg till sjukhuset. Milton blev förkyld den 26 december och nån dag senare kom den hemska hostan tillbaka som han drogs med i november. Den hann aldrig försvinna helt mellan hans förkylningar.

Nu några dagar har det låtit hemskt om honom. Han hostar till han klöks och tappar andan och när han andas in låter han som signalen i en vanlig telefon innan man slår numret, fast i högre ton (fattar man min förklaring?)

Inatt hostade han massor och när vi vaknade ringde jag Backa Barnmedicin där han är inskriven, för att få råd vad vi skulle göra. Hon tyckte att vi skulle åka direkt upp till Östras barnakut. När man ringer 1177 blir man alltid hänvisad dit, om man så har ont i lilltån. Men Backa BUM brukar inte hänvisa dit direkt vanligtvis, så det kändes bäst att lyda dem :)

Utåt sett ser Milton helt frisk ut, förutom rinnig näsa. Men under ytan ligger det hemska slemmiga monster som stör hans andning. Dem vill vi förinta :)


Kommentarer
Postat av: Sofia - Mamma till Wilbur ♥

Fast det verkar ju ofta vara t.ex en köttbit och sallad i LCHF. :) Men när jag har kollat lite recept så verkar ägg vara det svåraste att undvika, jag hatar ägg. :) Men det ska nog gå. :)



Just nu kör jag pulverdiet i två veckor bara för att få lite av en kickstart. :)

2012-01-03 @ 10:32:12
URL: http://idamariasofia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0