Sysselsatta!!

Här ligger jag nu i sängen. Kanske är det lugnet före stormen även idag? Mille sussar sött i sin säng, precis som igår vid denna tiden.
Men allt vände kvart i ett inatt. Mille var en ledsen kille, jag tog över honom till mig. Han somnade om en kort stund men vaknade snart igen och var så himla ledsen. Han piggnade till och jag lät honom leka med en nalle. Vår princip är att han inte får leka på natten. Men nan får ju ångest när mamma och pappa och brorsan och hans sambo sover. Vi väckte alla!!
I ungefär 2,5 timme höll vi på. Det enda som funkade sista halvtimmen eller timmen var att jag stod upp och vaggade honom. Så fort jag slutade vagga så öppnade han ögonen och tittade surt!
Till slut så somnade han äntligen, på min arm, så då fick vi några timmars sömn.
På flera bilder nedan ser ni honom när han vaknade vid åtta tror jag det var. Inte lätt att få flaskan rätt :)

Igår när vi åkte hem från stationen där mamma och Pernilla (brorsans sambo) hämtat mig så satt Mille i sitt babyskydd. Men jisses vad han växt. Det var så trångt och det gick med nöd och näppe att knäppa spännena.
När vi kom hem ville mamma parkera nära pappas bil. Jag gick ut och sa att det bara var 20 cm mellan bilarna. Men innan jag hann säga att det inte var lönt att köra närmre så gasade hon på i ett ryck och stannade 2 cm från pappas dragkrok. Där hade hon tur. Inte kul att kvadda två nya bilar inte ;)

Idag har vi gått en promenad i ganska mulet väder. Milton sov en stund och var vaken det mesta.

Jag var med Andy och Pernilla upp en runda till deras nya hus och hjälpte till att städa och ta bort golvplasten.

Här hemma ikväll har vi lagat mat (gnocchi med kyckling i tomatsås och chokladpudding) och spelat tv-spel. Milton tyckte det var skitkul att "ta" gubbarna på teven.
Han tycker även att katten Suris är en kul kompis och jagar henne mer än gärna. Intresset är inte ömsesidigt ;)

Klockan är nu 23 och Mille har redan fått flytta över i min säng. Han är inte sig själv stackarn. Blir ledsen så fort jag försvinner ur hans syn. Han har även börjat krupphosta så vi får se hur denna natten blir. Med detta långa inlägget säger jag godnatt :) (ja, det är väldigt långt för att vara skrivet på mobil :P)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0