Ambulansbåtsfärd!

I skinande sol stack vi ut på havet. Men det dröjde inte länge innan de stora svarta molnen började förfölja oss! Vi gick till Brännö och precis innan tilläggning kom världens regn och hagelskur blandat med blixtar och dunder! Jag sprang ner med småkillarna i båten!





Tanken var att vi skulle grilla, men det fortsatte att regna så det fick bli stekta hamburgare :) Funkade lika bra det!

Direkt efter maten blev dock Ludvig jättekass. Han hade rosslat och låtit ansträngd i andningen tidigare under dagen och kvällen men det blev bara värre och värre. Jag som har ett barn med vissa andningsbesvär försökte lugna Peter och Melinda, gav Ludvig airomir ur vår inhalator och så. I tysthet oroade jag mig ganska mycket för honom.

Till slut nästan kippade han efter andan och hade grymma indragningar samtidigt som han blev slö. Då kunde jag inte smyga med min oro mer utan vi behövde hjälp utifrån. Peter ringde sjöräddningen och de skickade en ambulansbåt och höll en ambulanshelikopter redo ifall att.
Melinda och Ludvig åkte först ambulans på Brännö och fick sen hoppa på ambulansbåten. Han fick syrgas direkt och blev piggare och vaknade till.



Jag, Peter och Milton fick segla tillbaka båten. Daniel mötte upp oss vid bryggan. Peter åkte direkt till sjukhuset och vi följde efter när vi handlat läsk till dem. 


Jag blir bara upprörd över vården. Ludvig blir alltså förd med ambulans till akuten med andnöd men efter två timmar har ingen läkare ens lyssnat på honom. När jag satt och pratade med P och M i väntrummet blev Ludvig sämre igen och kippade efter andan. Då fick de ett rum och när en sjuksköterska kom in så tog hon upp stetoskopet men la snabbt tillbaka det för det hördes tydligt ändå att han behövde inhalera. Stackarn hade ju behövt det länge!! Hur kan de låta ett andningspåverkat barn sitta i väntrummet två timmar???

Jag hoppas verkligen han blir bättre snart och att de utreder vad som hänt så att man kan förhindra att det händer igen!!

Nu ska jag sova. Misstänker att Milton kommer vakna inatt och vilja ha välling då den uteblev i all kalabalik och för att han somnade i bilen.

Godnatt!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0