Barnvakt och hög feber

Klockan är 22.30 och det är fortfarande väldigt ljust ute. Det gillar jag!!
Jag ligger i sängen nu och väntar på den nackmassage som aldrig blev av igår eftersom Milton låg inne hos oss från det att vi la oss.

Imorse var vi på BVC. Jag trodde att jag skrivit om det redan men det inlägget måste ha försvunnit :S
I alla fall så fick han sprutor. Han skrek till i några sekunder men fick helt annat fokus när jag satte ett kex i hans hand :) Jätteduktig var han!

Efter BVC åkte vi till Björlanda. Vår stackars båtgranne var med om något tragiskt igårnatt. Hans båt sjönk och ligger nu på botten :( Det ser kusligt ut, som i en skräckfilm nästan. Vi var bara ute en snabbis och hämtade lite saker.

Väl hemma tog vi det lugnt. Städade lite och fick besök av en rörmockare. Fick en ny kran i köket (äntligen kan man sova gott utan en massa droppljud) och så fick vi installerat en speciell kran så att vår nyinförskaffade tvättmaskin ska fungera :D
Tänk att vi snart ska kunna tvätta här hemma också. Vilken lättnad!!

Jag och Milton somnade på soffan och väcktes av att min mobil ringde. Uppringaren presenterade sig som Peter och jag tänkte direkt att någon Peter känner jag då inte. Vaknade sen ur koman när han frågade om vi kunde vara barnvakt åt Ludvig några timmar ;) Det kunde vi såklart!

Killarna lekte och vi åt kassler, potatis och svampsås. Killarna älskade det! Kul :)

Sen hände något med Milton. Från att ha suttit och lekt och skrattat på sitt rum ena minuten så började han plötsligt gråta och sen somnade han i min famn. Inte likt honom så jag tempade honom. Stackarn hade plötsligt fått 39,5 graders feber. Strax efter blev Ludvig hämtad och Mille däckade helt, utan sin kvällsflaska till och med! Får hoppas han mår bättre imorgon!

Nä, nu får faktiskt Daniel komma med min massage :D Godnatt!

Dessa fina rosor fick jag av mina underbara killar på Morsdag! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0