Sjösättningar i rusk

Vilket skitväder! Helt fel väder för att sjösätta båtar. Men bokat är bokat och inget man kan ändra på för att det regnar.

Milton var välklädd med både stövlar och regnbyxor. Men det hade aldrig behövts då han sov sig igenom allt :)

Vi började med att sjösätta Peter och Melindas båt Mayraux (stavas det så tro?) och det regnade hela tiden. Stundtals vräkte ner. Deras roder skulle även sättas på och masten köras till mastkranen. Men jag tycker att allt gick smidigt trots väder!

Vi ansåg däremot att det inte skulle gå lika smidigt att sjösätta vår båt Claramell med tanke på att Mille skulle vakna och inte vilja sitta under plasten i vagnen. Det blev istället så att Daniel körde hem oss och åkte sen själv ut till Björlanda.

Även vår sjösättning gick smidigt och nu ligger hon tryggt vid vår bryggplats.
Nu ska mantåg, mantågsnät, mast och segel på innan vi kan sticka ut på premiär. Det blir alltså ingen premiär på måndag, vilket var min tanke.
För i helgen har vi fullt upp, det är ju Göteborgsvarvet :) Heja Daniel!!!

Nu är Daniel och tävlingsseglar och jag och Mille har ätit middag. Riktigt god middag, ni måste prova den!! Länkar till recept när jag får chans att sätta mig vid datorn!
Nu sitter lilleman och kastar ris runt sig :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0