Dagiströjor!

Nu är Milton lämnad! Han bröt inte ihop idag, framsteg! Men han var inte direkt glad heller.
Hemma har vi hittat en lösning på problemet. När Daniel jobbar natt åker han hemifrån 17.30 och Milton blev tokledsen varje dag. Då började vi med att efter vi pussats hejdå med pappa i hallen så gick vi in på Julias rum och vinkade via fönstret ser när bilen åker iväg. Genast gick det mycket bättre.

Häromdagen regnade det ute så jag sa till Daniel att vi nog hoppar över fönstervinkningen. Vi öppnar nämligen fönstret. Men icke, Milton tog upp sin mössa och sa "mya" och satte på den och sprang genom köket till Julias rum :P Han visade så också sina kunskaper, han öppnade dörren själv! (kunde han inte vänta med att lära sig det tills han var typ 5 år?) Han pekade direkt upp mot fönstret :) Jag blir impad varje dag över hans förståelse!

I alla fall så tipsade jag om det på dagis och nu gör vi likadant där. Jag pussar hejdå i hallen och sen går de in i köket och vinkar :) Det verkar hittils (gjort så två gånger) gå ganska bra!

Nu har jag varit och hämtat ut ett paket med tunna långärmade tröjor. Budade hem dem från Tradera för att ha på dagis men flera av tröjorna ser oanvända ut så de hamnar i hemma-högen :) Det roliga med att buda hem ett paket med kläder är att där alltid är något plagg man aaaaldrig skulle köpa i affär själv. Men efter ett tag sätter man på plagget och inser att det var ju ganska fint. Tex så ingick det en i mina ögon spygrön tröja i detta tröjpaket. Jag skulle inte ens skänka den en blick i affären. Men jag tror faktiskt nu när den ligger här att den kan passa på Milton :) den blå översta gillade jag bäst :)

3 timmars ledighet har jag nu :P Jag tror jag rensar klädkammaren! Skepp ohoj!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0