Lekplatsen på nya dagis!

I förmiddags var det fint väder så vi paltade på oss bra kläder och åkte till Miltons nya dagislekplats. Som ni märkt har jag inte nämnt så mycket om hans nuvarande dagis. Det har inte funkat helt som vi ville och vi har nu fått plats på ett annat dagis och han börjar där om 1,5 vecka :) Han kommer vara hemma med oss tills dess!
Det är ett föräldrakooperativ med en liten grupp med 1-5 åringar. Jag tror att det kommer passa Milton perfekt!
 
Att det är ett föräldrakooperativ gör ju att vi kommer ha mycket inblick i hans vardag. Jag ville från början ha föräldrakooperativ men vi hade inga trevliga i närheten. Detta ligger en bit bort men det är det värt :)
 
Rutschkanan var absolut roligast tyckte Millemannen! Jag tappade räkningen på hur många gånger han klättrade upp för stegen och åkte ner! :)
 
Kort om hans klädsel. Jackan är en Didrikson skaljacka/vår- och höstjacka i stl 90. Lite stor men den jacka han har i stl 80 är nu för liten. Överdragsbyxorna är märket FIX och jag rekomenderar dem, de sitter jättebra och har bra hängslen. Stövlarna är Viking i stl 24 och de rekomenderar jag ännu mer. Vi gick igenom ett flertal stövlar innan vi hittade dessa och de är perfekta. Rejäla och har ganska brett skaft så man får ner jeans i dem. Mössan är hemmasydd :)
Vi har satsat mycket på just utekläder då jag tycker kläderna är avgörande för om barnet har kul eller inte. Ett lagom varmt barn med lagom stora kläder har mycket roligare än de barn som går runt i för små kläder och fryser. Jag har sett för många exempel på dåliga kläder under mina vikarieår i förskolan. Kläder inomhus ställer jag inte lika höga krav på, han har väldigt lite märkeskläder (om de nu skulle vara bättre?!). Men ytterkläderna har vi lagt lite mer på.
 
Syrran tar emot!
 
Glaaaad fis!
 
Åka själv kunde vi visst också! Någon gång baklänges för att det gick alldeles för fort att sätta sig tillrätta :P
 
Julia åker!!
 
Familjefoto! :)
 
 
Vi hade jättekul, men det var kallt om fingrarna minsann. Inga fler dagar utan vantar nu antar jag, speciellt inte för Milles del eftersom han tar i marken och redskap mycket med händerna.
 
Nu har vi lekt Milton jättetrött så han däckade på 3 sekunder efter vällingen. Han är vanligtvis inte svår att natta men ändå lite trasslig, han vill ju verkligen inte sova! Men idag blundade han såf ort han fick i nappen och öppnade inte ögonen igen :) Då är man slut!
 
Dags för filmtajm!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0