Tv-torsdag

Torsdagskvällar är verkligen tv-kväll för mig! Kockarnas kamp, Hela Sverige bakar och Masterchef :)
Jag gillar komediserier och kockprogram, men inte mycket mer :P

Daniel var i båten tidigare och jag och Milton gick ut på promenad i solen. Gick ut mot Björlanda med tanken att Daniel skulle hämta upp Milton och jag skulle springa hem. Men jag missbedömde min klädsel lite. Eller i solen var den perfekt, men fy vad kallt det var i skuggan. Och desto svettigare jag blev av promenaden ju mer frös jag. Daniel hämtade upp oss när vi gått 5 km.

Det är rätt häftigt att samtidigt som vi bor rätt så centralt så har vi väldigt nära till fin natur och öppna landskap! Jag saknar det från Skåne. Har börjat tröttna på asfalt, trottoarkanter och rödljusen faktiskt.
Vi kom nästan precis under ett flyg som skulle landa på flygplatsen en bit bort. Häftigt! Två gånger kom det flyg dessutom! Milton har börjat intressera sig för helikoptrar och flygplan och när man frågar var de är tittar han direkt upp mot himlen :)
Han lär sig otroligt mycket just nu. Han förstår mer och mer och mer.

Så, notis till mig själv, solen ser varm ut men det är bara en synvilla numer! Klä på dig mer kläder!! Och Milton ska börja med overall! (om han inte som idag satt i åkpåsen såklart)

Den gröna mössan har blivit Miltons favorit plötsligt. Alldeles för stor men vad gör det? :P Jag tog på honom en annan mössa men den slängde han iväg och tog på den gröna istället. Han får väl ha köpemössan på sig dååårå!! ;)

Väl hemma blev det taco för de vuxna och...ja...tomat och majs till den lille! Varför äta pannbiff och pasta när det finns tomat liksom?! Trotsungen :P

Efter att Milton slocknade vid åtta har jag bara sett på tv alltså, och rockat :) Nu ligger jag i sängen och ska ge veckomenyn ett nytt försök, sen ska jag sova. Daniel ska tvätta några maskiner, han vill ändå inte vända tillbaka dygnet än. Nattpass imorgonkväll.

Jag är dönervös inför vägningen imorgonbitti :S Jag vet att jag inte tränat tillräckligt senaste veckan (4 km löpning, 60 min rockring, 5 km promenad och 30 min gym) så jag vet inte alls åt vilket håll siffrorna gått. Jag har däremot ätit väldigt bra och enligt planerna, så där behöver jag inte ha någon ångest. Men återigen måste jag sköta träningen bättre. Åååh håll tummarna!!!!

Godnatt, får ta läkarbesökshiatorien imorgon!

(bilderna hamnar i en klump nederst då jag mobilbloggar, lägger in de rätt imorgon)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0