Varför denna tablå?

Eftersom jag nu under 4,5 års tid (eller ja, med uppehåll på ett år) suttit själv varannan lördag då Daniel jobbar kväll/natt så vet jag med säkerhet att lördsgar är den i särklass sämsta tv-kvällen. Fredagen hamnar strax efter på listan.
På vardagar avlöser serierna varandra och i alla fall fram till midnatt visas diverse komediserier.
Men fredagar är lite halvkatastrof. Fångarna på fortet funkar väl, men det är samma grejor varje vecka. Och på 5:an sänder de två avsnitt AFV på bästa sändningstid, och det mest komiska är att det är SAMMA avsnitt två gånger i rad. Är det verkligen smart?

Lördagkvällen innebär några filmer, men mycket sällan någon i min smak. Jag räddades idag av en analog sändning av Körslaget. Milton har fifflat med boxen så den funkar inte riktigt, och till råga på allt så slängde han in fjärren under soffan så jag ej når den.

Bland annat pga taskig tablå känner jag mig mer ensam när Daniel jobbar helg än vardag. Det blir ju heller inte bättre av att vänner uppdaterar om hur kul de har det, via FB. Men men... :)
Tanken var ju inte att Daniel skulle jobba natt mer. Det har varit mysigt senaste året då vi haft alla kvällar ihop!

Milton somnade, efter många om och men, vid 20.30 och nu bar jag in honom till mig så jag slipper gå upp och hämta honom inatt :) Han sov lugnt vidare! Han är så söt när han sover!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0