Våra middagar!

Jag och Milton äter middag själv de kvällar Daniel jobbar kväll/natt. Inga avancerade rätter då Milton inte tycker det är hejdundrandes kul när jag lagar mat! Därför är det bra med enkel mat eller matlådor vi gjort tidigare! :)

Översta bilden var gårdagens middag. Jag åt en grym fläskfilégryta med svamp, dijonsenap och dragon. Milton fick kyckling, ärtor, bulgur och currysås! Vi har fryst in en burk med currysås, sen knackat ut hela klumpen och då är det superlätt att ta av en lagom bit och tina :) en burk med diameter 10 cm och 2 cm djup är i alla fall 7 portioner sås till Mille :)

Nedre bilden är kvällens middag. Jag åt Chili con kyckling ;) Ni måste ha receptet. Milton fick pyttipanna med köttbullar kryddad med curry. Allt med curry åker ner i hans mage ;) Två kvällar i rad har jag fått i honom middag, woho!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0