"Har inte tid!"

Det finns ju många som säger att de inte har tid att laga mat. Jag har skrivit/sagt det förut och det tåls att upprepas. Du hinner! Det är lusten och viljan som tryter!

Jag var trött ikväll och ägnade en stor del av kvällen i soffan. Men i varje reklampaus jobbade jag på. I en paus vek jag all ren tvätt till exempel.

Men åter till maten. Under en paus (ca 6-7 min?) hann jag göra morgondagens lunchlåda. Och det var knappast att lägga mamma scans köttbullar och snabbmakaroner i en burk.

Jag stekte upp chorizoslantar, strimlad vitkål och skivade champinjoner. Sen i med krossad tomat, peppar och oregano och sist i med grädde. Voila!
En variant på den maträtt jag växt upp med och kallat "pastasås" men då med bacon och lök istället för chorizo och kål. Men man tager vad man haver och detta blev minst lika gott!

Så, har man bara något liggande i kylen eller lagt fram för tining tidigare på dagen kan man slänga ihop en rätt på under 10 min. Den tiden har alla :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0