Fixardag!

Det enda positiva med att Milton är sjuk är att vi mer eller mindre tvingas vara hemma och därför får rätt mycket gjort!
Projektet jag skrev om i fredags har börjat ta form och fortfarande i full gång. Jag vill inte visa bilder förrän vi är klara :) men här är en liten hint ;)

Milton har influensan. Behöver jag säga mer? :( febern är inte skyhög längre men nu har han (troligtvis för första gången i sitt liv) riktig huvudvärk. Han håller sig för ögonen och bara skriker aaaj!! Vi har försökt mörklägga hans rum så gott det går och han ligger just nu och sover. Vi tycker riktigt synd om honom!
I fredags kväll blev vi oroliga då han hade 40 graders feber och jättesnabb puls. Andades snabbt och var ordentligt slö. Vi åkte upp till Östra och han bara hängde i min famn. Han poxade 95% (vilket är mindre än han brukar men ändå okej) och hade en puls på 170. Som Daniel sa: "hans vilopuls är högre än min maxpuls"!
De tjoffade i honom dubbel dos alvedon och ville att vi stannade kvar tills vi såg att febern gick ner. De uteslöt även lunginflammation.
Halv ett (!) på natten piggnade han till och lekte mer på en kvart än vad han gjort på hela dagen hemma så då fick vi åka hem.

Igår verkade han bättre så han fick följa med i bilen på ärende. Vi insåg däremot att han inte var så pigg som vi trott så vi fick snabba oss. Hem och vila.
Igårkväll och halva natten höll vi på med vårt projekt och tack till Milton sov gav oss lite sovmorgon :)

Idag har vi småfixat här hemma, skruvat upp nån hylla och ska fixa en lampa och sånt där. Städat lite och kört igång tvätt. Daniel är nu iväg och veckohandlar mat till dagis och jag ska fortsätta här sålänge Milton sover.
Milton var pigg en stund innan och hjälpte till att skruva upp sin nya krok i hallen :) Förvånansvärt duktig på att pricka med hammaren. Han tycker det är kul att få hjälpa till :)
Nu har han en egen liten krok till jackan. Viktigt tycker jag att han får ha sånt i sin höjd med för att kunna hänga upp sin jacka!

Snart är det påsk också! Påskpyntet har minsann fått komma fram här redan ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0