Vardagssyn

Så mycket vårt område förändrades över en natt när det började byggas en rondell i vår korsning. Men även om det nu är kaos vid korsningen och fullt med lastbilar och grävskopor överallt så är vi inte störda. Vi ser fram emot en rondell. Dels för att korsningen inte kändes säker och dels för att det kommer förhoppningsvis leda till mindre köer, vilket leder till att mindre onödiga avgaser ligger och pyr kring vårat hus. Vi tänker en del på det där nu med vilka omgivningar Milton utsätts för i samband med sin astma. Vi bor centralt med stora vägar runt omkring oss och hans dagis ligger vid motorvägar och mitt i ett dammoln av grävmaskiner då de renoverar husen (gjort sen vi började och ska göra typ 2 år till minst).

Tanken har ofta funnits hos mig att flytta ut till en liten ort på landet med honom.

Första steget vi har tagit är iallafall att byta dagis. Inte alls bara pga omgivningarna (men det fanns med på plus-sidan) utan mest för avståndet och öppettiderna! Nu åker jag två bussar med Milton varje morgon och byter på stooor hållplats med mycket trafik och rökande människor och jag vill inte utsätta Mille för det mer. Till hösten, och det nya dagiset, kommer vi ha 5 min gångväg :) Och vi kommer slippa be om dagishämtning/barnvakt utan kan stå på egna ben.
Förra måndagen beslutade vi om detta och sa upp hans nuvarande plats. Nu håller vi alla tummar och tår för att Milton ska trivas och acceptera ett byte!

Nu blir det jobb i solen! Hoppas hela helgen bjuder på fint väder :)

Bild på min väg till bussen ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0