Världen uppochner

 
Denna lördag har varit ganska lugn med en rätt hängig och gnällig Mille. han har i några dagar varit ledsen och klagat på ont i benen. Det har han aldrig nämnt förut så det verkar ju vara sant. Växtvärk?
 
Vi stack iallafall in en liten runda till stan i förmiddags och framkallade några foton. På bussen hem slocknade lillkillen så jag fick bära upp honom till sängen när vi kom hem och han sov så länge så att vi fick väcka honom. Vi hade lite ärende att göra och affärerna stänger ju tidigt på lördagar.
 
Från shoppingturen kom vi hem med inte mindre än en gummibåt, en flytväst till Milton och så lite snus :P Jag tar inte på mig skulden till snusen men flytvästen är jag den drivande i. Vi har ju redan en, eller till och med två, men den ena var inte riktigt i rätt storlek längre och jag tycker inte att det räcker med en flytväst med tanke på att vi är ute i så många veckor. Tänk om den ena blir blöt eller rent av går sönder eller försvinner, då kan han ju inte vara utan. Så utöver en knallorange har han nu även en gul med mönster! Som han hittils HATAR, men vi ska nog vänja honom :P
 
När Daniel åkt till jobb byggde vi lego här hemma. En fin bil byggde Mille helt själv. Härligt att se hur han kan skapa och tänka :)
 
Han blir ju så stolt också! :)
 
Lite tokig lek. Har ni någon gång undrat hur Mille ser ut uppochner så vet ni det nu :P
 
 
Ni med barn vet att när extrem tystnad uppstår så är det inte ett dugg lugnande. Tvärtom hyperstressande. Det uppstod ett sånt tillfälle nu ikväll här hemma. Milton skulle springa in och hämta en bok men kom inte tillbaka. Jag visste att jag ställt hans fönster på glänt, alltså väl haspat med bara 5 cm öppning så ramla ut kan han inte, men han kan (de vet vi) peta ut grejor som sen faller typ 8 meter ner till marken. Jag var beredd på att komma in och se honom peta ner alla böcker men möttes istället av den här synen...
Blev helt varm i hjärtat!
 
 
Här ser ni förresten de nya lakan han fick på födelsedagen också! Han tycker jättemycket om dem och han läser bok för djuren :D
 
 
Efter mys i soffan somnade han på två röda och jag har ätit middag och sett Smartare än en femteklassare. Vet inte vad jag ska göra nu. Hade ju kunnat starta upp vilket projekt som helst egentligen men en (stor) del av mig är sååå trött just nu. Den där tröttheten har förlamat en del av mig känns det som. Lite slapp i soffan och sen sova kanske vore den bästa idén :)
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0