Bushuskul

Jag har varit förkyld igen. Riiiiktigt förkyld. Kände på jobb i fredags att bihålorna ömmade rejält. Lördagen var jag soffliggande men i söndags bättre men i måndags helt däckad. Det har gått upp och ner, från att vara hur pigg som helst (visserligen med hjälp av ipren) till att som inatt hosta lungorna ur mig trots Cocillana i kroppen och värsta trycket i bihålorna trots värktabletter. 
Och nu känns det bättre igen :/ Får se hur dagen urartar. Om jag inte var bättre i bihålorna idag skulle jag påbörja penicillinkur men det vill jag verkligen inte så jag hoppas att det lättar idag. En ny kur betyder nedsatt immunförsvar och ingen träning på 10 dagar. Nej tack!!

Igår behövde jag vila så Daniel tog med Milleman till Bushuset. Det var dem och 4 andra barn typ :) Drömställe för en sprallig 2-åring. Han berättade mycket om att han åkte rutschkana, hoppa studsmatta, lekte med bollar och körde bil :) och åt korv med bröd ;)

Pga hostan la jag mig i soffan inatt och sov. Fick ett hastigt uppvaknande imorse då taklampan tändes och Milton skrek Maaammaaaaa!!! ;) Det är hans nya grej. På morgonen tänder han alla lampor men på kvällen ska allt släckas så det blir beckmörkt. 

Men när han kom upp imorse så reste jag mig ur soffan och han tog snabbt min varma plats i hörnet som han tycker är mysig, som han själv säger! Jag frågade om jag fick tillbaks platsen men nä :P 



Idag är det fint väder ute så jag ska ta mig ut på en liten promenad (måste ju om ingt annat hämta ut min nya iPhone som väntar på posten) och så ska jag vila och hoppas att bihålorna läker utan penicillin. Har avsvällande tabletter och speciellt nässpray som ska hjälpa. 

Mellan varven ska jag och Daniel planera lite hur vi vill ha det här hemma. Ta bort lite grejor och kanske ta fram jullådan och börja kika vad vi har och inte har :) Jag längtar till vi kan pynta :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0