Det går bra nu...

...eller inte :(


Här ligger jag i soffan igen. Jobbade första dagen på 1 vecka igår och det gick rätt bra tyckte jag. På kvällen fick jag jobbig huvudvärk och trodde det var migrän på gång. 
Vaknade inatt med en sån sprängande värk runt högra ögat. Trodde jag skulle explodera. Tog värktabletter och lyckades till slut somna om. Men när värken fortfarande satt i när jag vaknade imorse misstänkte jag att det kunde vara bihålsinflammation. 

Stackars Daniel som jobbat hela natten fick sen hänga med till vårdcentralen (ja inte för att hålla handen utan för att jag inte med sprängande värk tar bussen) och läkaren kunde knappt nudda vid min panna eller ögat och konstaterade snabbt att jag hade bihålsinflammation. "Du har ont där!" Sa han en gång till och tryckte på sidan av ögat. Ehh ja?! :O dont touch me!!
Hade så ont innan så jag spydde. 

Så nu är det sjukskrivning, citodon, penicillin, kortisonspray och avsvällande tabletter som gäller :( Och glass och risifrutti :)

Sen bör jag väl ha nått upp till min årskvot av sjukdagar. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0