Myskväll

Igårkväll hade jag och Milton en riktig myskväll. Utan en massa trots och bråk!
När Danuel åkte till jobb lagade vi mat. Vi har en lökhackare som Milton älskar att använda och den är bra när man glr mat till honom.
Vi hackade lök, broccoli och blomkål och tärnade lite korv. Detta fick bli en korvstroganoff med bulgur till :) Han åt som en häst! :)

Sen gick vi ut i kvällssolen och han fick cykla. Jag tog med två påsar sortering och han hjälpte mig att slänga allt. Han är så gullig för han kollar med mig flera gånger om han verkligen lägger i rätt container ;) 

Det blev en cykeltur förbi några nybyggda hus här i närheten som fått en gräslig färg. Vi snackar 8 stora lägenhetshus i spygrön färg. Varför??

Milton på cykeln

"Mysa!" sa Mille när vi kom hem. Jag hade lovat soffmys och lite barnprogram :) 
Efter bråk med penicillin och lite gråt efter sin pappa somnade han gott och jag kunde diska och se på tv! :)

Nu är det morgon igen och jag ligger vaken före Milton minsann. Snart lämna på dagis och jag ska gå hem och fortsätta fixa och städa i ordning. Imorgon är jag tillbaka på jobb igen! Känner mig frisk nu förutom dov huvudvärk och hosta. Men det får gå :)

Nu vaknade Milton också! Godmorgon!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0