Krupp-natt

Vilken natt vi hade. 

Jag somnade i soffan igårkväll vid 23 och vaknade vid 01 och hade tydligen hört Milton hosta och sagt till Daniel att det lät som krupp. Jag minns inte det alls. 

03.30 kommer sen Milton in till oss och ber om vatten. Då hör vi hur fruktansvärt svårt han har att andas. Han kippade verkligen efter luft. Vi tänkte att det var krupp men då vi inte visste helt så tjoffade vi i honom x antal doser med airomir. 
(Vi filmade honom för att kunna visa läkare)

Milton vart rädd och det blev nog vi också. Värsta kruppanfallet någonsin och det kändes sådär bra med andningsbesvär då vi fasat ut alla mediciner så han har inget "grundskydd". 

Han blev lite bättre ute på balkongen men så fort vi kom in började han kippa efter andan igen. Han sa hela tiden "det är bättre nu" men det var det såklart inte :(
Det fanns inte mycket val än att klä oss och åka till akuten. 
Han blev bättre, men inte bra, i bilen. När vi kom fram var där rätt tomt. Vi fick hjälp direkt och det första de gav honom var en isglass! Vilken treåring älskar inte det ;) 04.30 på morgonen. 

Tydligen ska den kalla glassen (eller väldigt kall saft) kunna dämpa kruppen, vilket vi aldrig fått veta innan. 
Sen blev det två omgångar adrenalin-inhalationer innan vi fick åka hem. 

Jag skulle börjat jobba 7.30 men vi var inte hemma förrän 6.45 så jag fick börja 9 istället. Lite halvdimma idag ;) tur jag bara jobbade till 15. 

Milton har under dagen mått bättre och vi hoppas att han sover gott inatt! Han var hemma med Daniel idag och när Daniel gått förbi hans rum låg han och sov! Helt slut efter natten!


Vi har haft kontakt med hans läkare och vi ska nu sätta in singulair och airomir igen och ska höras nästa vecka för att se hur han mår!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0