12/7 Hamburgsund/Gluppö

Daniel fick fortsätta jobba med motorn idag... Det var kolosalt varmt och jag och Milton hade svårt att komma undan stekande sol. Vi gick runt lite och köpte sen plockmat till lunch. Är det något Milton älskar så är det ananas. Det är vi två om :D

Fotbollsspel! Han var så svettig och klibbig stackarn. Efter detta blev det inte mindre än två glassar!!

Daniels mamma och pappa kom förbi med husbilen och då hade Daniel kommit på vad problemet med motorn kunde vara då hans pappa hjälpte honom med det. 
De skulle pumpa in luft (ja fråga mig inte hur sånt funkar eller varför, jag bara lyder order) och de bad mig att lyssna med örat nära hålet där vi tankar diesel (under durken i sittbrunnen). Jag hörde ingenting först men efter en stund lite lite bubbel och då trycker svärfar till pumpen allt han kunde och jag hinner knappt slänga iväg mitt huvud innan det står en fontän med diesel upp över golvet. Kan säga att hade jag inte fått undan huvudet hade mitt öra, hår, mun och ögon varit helt dieselfyllt!! Mysigt :P men efter lyftning av systemet startade sen motorn så tydligen satt det fast skit i bränsleslangen så bränslet inte nådde fram. 

När vi fått igång motorn och storhandlat valde vi att lämna Hamburgsund. Det kostar 280:-/natt och det är det inte värt. 

Milton styr mot Gluppö!

Dessvärre somnade han på väg ut. Men vi ville inte väcka och hålla honom vaken med risk för nattskräck. Så ibland får man bara ta det som det kommer. 

När vi kom till Gluppö gled vi rakt in på vår favoritplats :) Daniels kompis låg bredvid och de hade nyss grillat och ätit och hade flera grillspett och potatis över och det fick vi. Lyxigt :D
Milton vaknade tyvärr flera gånger och grät och var orolig. Även kl 3 inatt vaknade han och var mörkrädd så vi fick ha tänt en solcellslampa. 

På kvällen låg vi och lyssnade på bronsmatchen. Jag tyckte Holland vann rättvist. Brasilien har hamnat i ofas kan man väl säga ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0