3/7 Ekenäs

Idag visste vi att det skulle bli busväder. Redan inatt vaknade vi av att det blåste mycket och när vi vaknade imorse regnade det. Det blåste upp mot 20 m/s i byarna. Men när regnet avtog valde vi att gå ut. Milton letade fram cyklop haha!! Gullunge!!

Borta vid Naturum är där en våg som inte mäter i kilo utan i vad ett djur väger. Milton väger som 10 ejdrar, jag som en tumlare och Daniel som en knubbsäl ;) jag och Milton väger som 10 kungskrabbor!


Det blev successivt bättre väder så vi tog en chansning. Jag sprang ner och gjorde gulaschsoppa och hällde på mattermos och packade bröd och frukt. Milton hoppade upp i bärstolen och sen pinnade vi iväg!
Vi hittade en fotbollsplan där vi satte oss. Det blåste rejält så det gällde att ha något i varje hörn av filten :)

Mille var så söt när han gick fram till en norsk familj och frågade om han fick vara med och spela fotboll. Det fick han och pappan rullade en nätt boll till Mille varpå han krutade iväg den och pappan blev paff haha!!

Just nu är kyrkor väldigt intressant för vår son. Har nog börjat med att när man närmar sig min mamma och pappa så ser man kyrkan på långt håll så den letar vi alltid efter :) 
Här är Sveriges västligaste kyrka! Vi skådar den härifrån från Valfjället. 

Det var en go tur! När vi kom tillbaka stack Daniel ut på en springtur och jag och Milton hann leka med lego och bilar, läsa böcker och cykla en runda innan vi mötte Daniel igen. 13 km terräng blev det!

Till middag åt Daniel sill och potatis, Milton grillad lax med potatismos (vi sparade från igår) och jag åt makrillknäcke! Delikatessknäcke med smör, potatismos, makrill och rödlök!!

Milton slängde i sig sin mat innan vi ens hann börja. Han älskar lax! Han fick även makrill och åt glatt!
Sen la han sig ner och somnade. Han vägrade sova på dagen!
Finaste!!

Tyvärr nattskräck igen, ej oväntat. Vi måste få honom att vila en stund på dan om detta fortsätter!

Nu ska vi spela yatzy i sittbrunnen. Det blåser och är kallt men är man på semester ska man vara ute :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0