Men plutt...

Inte trodde jag att Milton, med sina ynka 38,3 febergrader, skulle bli så mycket sämre :(
Tittade ner i hans hals och tyckte att han var röd och hade vita prickar. 
Fick en tid på vårdcentralen vid 11. 


Och jo, läkaren tyckte också att halsen såg ut som halsfluss, men provet var negativt. 
Däremot har ungen fortfarande dubbelsidig öroninflammation :O förra kuren penicillin lyckades inte få bort det! Vilket helvete vi hade att få i honom medicinen när han skrek i panik. Och så hjälpte den inte :(
Hon var mycket förvånad över att han ej klagat på ont i öronen!

När vi kom hem från läkaren hade han 38,9 i temp. Han fick lägga sig inne hos Daniel och jag åkte till jobb. 
Under vårt kvällsmöte på jobb fick jag sms att febern gått upp till 39,4 och att han inte ville äta något :(

När jag kom hem tittade jag i halsen igen. Tro fan han inte äter, han är nu mycket mer svullen och prickig i halsen. Usch!! Fjäsk för den killen några dagar!!
Fick som tur är ut ett godare penicillin som han faktiskt godkänner utan protester! 10 dagar med det nu! Hemma från dagis resten av veckan!

I helgen har han blivit lovad att få köpa en leksak!!!! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0