Middagar

Ett tag bloggade jag mest om våra middagar. Jag vet att från det att vi fick veta att jag var gravid med Milton tills vi berättade för alla blev det mycket matbilder. Allt i vårt liv kretsade ju just då kring graviditet, illamående, ryggont och framtidstankar. Men vi ville inte att det skulle bli officiellt så mycket matbilder blev det :P

Nu ska ni inte tro att jag är gravid så fort jag lägger ut matbilder hädanefter bara ;)

Middag idag blev pannbiff med rosépeppar, vitlök och champinjoner. Stekte vitkål till och hade även svartvinbärsgelé. Egentligen var det gelén jag var sugen på och fick göra middag därefter ;)

Igår blev det fajitas

Ett litet tips för att slippa slänga mat. Miltons "matlagningsgrädde" heter iMat men det är sällan vi använder upp en hel och till slut får vi hälla ut ofta halva paketet. Men så fick jag tipset att frysa in så igår hällde jag upp "grädden" från ett öppet paket i en istärningsform och idag slog jag ut dem och la i en plastpåse :) ska prova att göra mat på de en dag! Bra om det funkar!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0