Sjukhuset

I tisdags morse vaknade vi av att Milton grät. Han tog sig för revben/lungor och sa att det gjorde ont. När han reste sig upp såg jag att han var svullen på halsen under örat. Då vi inte visste alls vad det var eller om svullnaden skulle störa andningen åkte vi direkt till akuten. Där fick vi veta att det var svullna lymfkörtlar pga ytterligare ett nytt virus. Det onda på utsidan av bröstkorgen kunde vara inflammation pga hosta. Ingen behandling behövdes. 
Han fick vara hemma från dagis resten av veckan och han blev egentligen varken bättre eller sämre. 
Men så igårkväll, fredag, så blev han ännu mer svullen på halsen. 1177 ringde läkare på östra som sa att vi skulle komma in på morgonen idag för kontroll. Jag tampades honom efter samtalet och han hade 39 grader så nått hade ju försämrats. 

Sagt och gjort, vi åkte in imorse och fick honom kollad. Vi var där vid 8.15 och räknade med att vara hemma vid 11 igen, i god tid innan GöteborgsVarvet. Tji fick vi. 
Busarna inne i vårt rum där vi väntade på läkaren :)

Att han skulle få antibiotika hade vi nig redan innan förstått och ställt in oss på. Att han däremot skulle få den intravenöst hade vi inte riktigt planerat för. Så för andra gången i hans lilla liv är han nu inlagd på sjukhus. Avd 330 precis som sist. 
Det var ett helvete när de skulle sätta nålarna på honom men för övrigt har det gått bra här! Han äter och dricker och leker. 

Vi fick faktiskt 2 timmars permission och kunde ta oss in till Avrnyn och se Daniel springa :D och så åt vi varsen glass :) sen tillbaka till sjukhuset!

Milton och jag spelade fotboll utanför altanen och jag tror inte det var mindre än 6-7 personal som stod och tittade och hejade på mini-Zlatan :P kul!!

Daniel åkte hem och duschade och hämtade sen upp pizza på väg hit! När Milton skulle sova åkte Daniel hem igen. Han var ordentligt trött och sover säkert i soffan nu!

Klockan är snart 23 och jag ska snart lägga mig jag med. Imorgon är det nya tag men vi har bett om en liten permission då med för att Milton ska få firas av mormor/morfar och farmor/farfar! På måndag ska det göras en ny bedömning om han får åka hem eller ska stanna kvar!

Godnatt!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0