Skånehelg

Sitter på bussen till jobb... Liiiite småtrött idag minsann. Vi kom hem från Skåne igårkväll efter att ha varit där hela helgen :)

Julia hade med en tjejkompis till Skåne. Daniel hämtade dem i skolan redan vid 11 i fredags och sen hämtade han upp Milton på dagis och så mig och packningen hemma :)
Alla utom Daniel somnade på resan ner haha ;) 

Det blev en fika innan min pappa och Daniel tog tjejerna och stack till Danmark en runda medan jag, mamma och Milton åkte till köpcentret Väla. 

Milton tyckte det var sådär kul kan man säga. Han var nöjd med glassen och det stora paketet småbilar han fick iallafall :)



Har man varit i Danmark är middan given ;) røe pølser!!

I lördags var det fix med mamma och pappas sommarhus i Domsten. Killarna skruvar och bär och tjejerna fixar fika ;) 

Vi gick ut på en brygga för att kasta sten. Det blåste så mycket så man trodde att Milton skulle hänga med stenen ner i plurret!


Vi skulle mata nån fågel med en brödskiva men hittade ingen så Daniel fick agera fågel ;) det gjorde han med bravur haha...


Milton med sina nya ulltights :)

Grannkillen kom över och frågade om Milton ville åka traktor! OM han ville?! :D han var stolt som en tipp när han satt på traktorn! När den körde var såklart Gustav också på den :)

Efter fix i Domsten är det alltid middag. Då får de som hjälpt till och de som låtit bli att stå i vägen komma ;) vi åt köttfärspaj med plock till och glass med ananas stekt med chili i råsocker!

Julia, Linn och min kusin Emilia tog med Milton ut och spelade fotboll!

Jättetrevlig kväll med släkt och vänner :)

Igår regnade det oavbrutet. Inte riktigt kul med skogen eller hembygdsparken. Vi gick upp på vinden och tog ner några gamla lådor med leksaker! 

Det blev även diabilder! Jag tycker det är jättemysigt med diabilder! Både ljudet och att se gamla bilder på mig!

Vi körde hem vid 16. Första 40 minutrarna i ösregn men sen kom minsann solen fram en stund!

När vi kom in på vår gata såg vi en tjej som var ute och sprang. Jag sa att jag var lite sugen på att börja springa igen. Just då trampade hon så snett på en trottoarkant så det gjorde ont i magen på en. Lusten att springa försvann lite :P
Daniel fick hjälpa henne in i vår bil så han kunde köra hem henne...

Nu är det ny jobbvecka! Ha de

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0