Girls only - jämställdhet

Jag är av den åsikt att genusdebatten gått alldeles för långt och att det nästan blivit för överdrivet. Iaf här i storstan. Men det är en diskussion som jag inte orkar ta just nu. 
Däremot så reagerade jag idag! Milton fick en spis och musikmatta av en bekant. 
Och var jag än står i genuskarusellen så blev jag paff när jag såg klisteretiketten på spisen 😯😁

Nu kanske det stor Boys only på andra spisar, det vet ju inte jag, men jag hoppas innerligt inte att de menar typ att tjejer ska stå vid spisen och föda barn som det förr sades. Nä så mycket jämställd är jag att jag anser att man delar på, eller åtminstone frivilligt antar sig, sysslor i hemmet!

Men det är en grund jag fått sen barnsben. Så långt jag kan minnas har mamma och pappa delat på sysslorna hemma, även om det såklart blir att vissa sysslor faller mer på den ena än den andra. 
Började tänka nu på vad vi gör här hemma hos oss. 
Jag har på ett sätt huvudansvaret om Milton när det gäller dusch, naglar, extrakläder på dagis, boka gympa och sånt. Sen är det jag som putsar fönster, dammar av ytor, städar toan och oftast dammsuger. 
Daniel är den som tar "vattensysslorna" dvs tvätten i tvättstugan, handdisken och våttorka golven. Sen har han hand om bilen om det ingår i hushållssysslorna. Men det är nog dels är att han är intresserad men också av självbevarelsedrift för att vi ska ha en hel bil även efter "lagning" 😜

Mat kan vi laga båda två lika bra!

Nu ska jag premiärköra vår nya dammsugare!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0