Ambulans

Det är ett läskigt äventyr att leva med Milton! 
Efter gröten med äpplemos började han få nått litet nässelutslag på kinden. När han satt sig i soffan vrålade han ut värsta frustrerade sucken för att det kliade så i hårbotten och ansikte. 
När jag lagt honom i sängen såg jag att hela ansiktet hade nässelutslag och han var illröd. Och så kliade han sig i hårbotten hela tiden! Torde inte vara något annat än anafylatisk allergichock. 

Svårt att fånga på foto men här var ett försök för att ha bild att visa läkare. 



Ringde 1177 och mitt i samtalet fick Milton konstiga ryckningar i armar och ben. Som kramper. 1177 ringde 112 och de skickade ambulans. 
Behandling hemma med betapred och något annat denna gång men ny ambulans om han blir sämre igen! Milton tyckte det var lite skrämmande men också spännande att ambulanspersonalen kom in. Men nu efter sa han att han var rädd att de skulle "pistola" honom. Han trodde de hade vapen. Pluppen ;)
En av de hämtade vatten i Miltons Vallemugg och även om det var äckligt drack han upp all medicin!
Vi tittade genom fönstret när ambulansen åkte!

Nu äter han glass i soffan! Jag ska hålla mig nära honom. Får se hur mycket jag kommer sova inatt. Imorgon blir det samtal till bum och krav på utredning. Nu är det nog med nässelutslag. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0