Barnmorskebesök och pepparkakshusbygge...

Idag var vi hos barnmorskan. Järnvärde 118 som hade sjunkit från 144 sen inskrivningen. Blodsocker 7,1 vilket är högre än några andra värden jag haft. Hoppas verkligen inte det är högre nästa gång. Vi fick lyssna på hjärtat och det slog med knappt 150 slag/minut. 
Vi fick boka in alla besök fram till förlossning och vi pratade lite om tillväxtultraljud. Läkaren kommer skicka oss på det om/när de tycker att det behövs. Just det här med storleken på barnet är ju något som jag tänker på en del. Ännu är jag inte jätteorolig. Magen är inte bigbouta och jag har "bara" gått upp ca 3 kg tror jag. Inte mer iallafall och det känns bra :)

När vi kommit hem byggde vi ett pepparkakshus :) vi valde att göra det med smält socker så Milton fick lite snällt titta på i just uppbyggandet. Varmt som bara den. Men oj vad det torkade snabbt. Mycket roligare än att bygga med kristyr. 
Men sen började ju det roliga jobbet med att dekorera och Milton gick all in. Räknade så det blev lika många smarties på varje sida, färgerna skulle stämma och han var väldigt noga :)

Han sa att han tatuerade med glasyr :D

Imorgon blir det att bygga lite landskap när kristyren torkat. I Miltons almanacka står det också att att vi imorgon ska klä granen. Tanken var att vi skulle köpa ny plastgran men den vi vill ha är ganska dyr så vi sparar till den till nästa år och går nog på riktig gran för första gången :) Jag är uppväxt med riktig gran och i år när vi ska fira hemma hos oss kan det vara kul med riktig :)

Middag blev hemgjord pizza! :)



Nu sover lillgrabben och vi (läs Daniel) ser på På Spåret. Sedan blir det Skavlan. Jag är sugen på att börja slå in Daniels julklappar också. Så dumt om han hittar dem oinslagna. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0