Claramell är täckt!

Woho fint väder! När hände det senast? Vi tog en tur ut till Björlanda för att täcka  Claramell. Det har varit ett aktivt beslut att vänta. Dels för att det blåst så mycket (i januari brottades stormen Egon med vår presenning så vi har helt ny i år), men också för att det inte känts nödvändigt då det varit plusgrader och så :) Men lika bra att få det gjort nu!

Vi tog med hammare och spik och hittade en träbit där ute till Milton. Han roade sig gott med det och som han kiknade av skratt när jag slog i en spik som vek sig dubbel :D

Vi roade oss på marken (jag har svårt att klättra och för farligt att vistas på däck för Milton utan mantåg/staket) medan Daniel byggde däckställning. 


Vi kunde inte vara på stranden då förra stormen spolat upp rejäla mängder med tång på precis hela stranden. 

Perfekt att ha två extra händer som kan hjälpa till att hålla! :)

Men solen till trots var det riktigt bitit i luften. Vi var rätt kalla till slut, inte minst om fingrarna. 

Claramell med presenning :)


När vi åkte hem somnade Milton. När han vaknade sa han "Oj vad jag är svettig.... Eller så har jag kanske kissat på mig?!" :O
Andra eller tredje olyckan sen han rätt så hastigt slutade med blöja för snart två år sedan :) 
Det blev en snabbdusch för honom och sen tog jag en låååång varm dusch. Skönt när man är kall in i märgen. 

Killarna pyntade sedan vår nyinköpta gran :) Det blev trots allt den gran som vi inte tänkt egentligen. 

Nu håller Milton på att somna efter lördagsmys :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0