Kristyr och tapet

Jag och Milton bakade pepparkakor i eftermiddags. Han fick göra pyntkakor som ska hängas i granen. När de svalnat fick han "tatuera" (hans ord) dem med kristyr :)

Jag gjorde pepparkakor som var tänkta till förtäring på julafton. Men jag vet inte vad som hände. De är helt mjuka och sega :P så Daniel får nog köpa färdiga pepparkakor imorgon. 

När han skulle få grisgrynsgröt (också hans ord) till kvällsmat och skulle ta ut sockret hände det en liten olycka : knasunge som börjar smaka också :P

Han fick somna i vår säng för tomtenissarna ville arbeta i hans rum inatt! Han somna som en stock. Idag har han sett på tv i typ 15-20 min och inget mer. Han har promenerat, städat och bakat. Han sover nog gott inatt. Han skrattade nyss rakt ut i sömnen så nått kul drömmer han :)

Vi tog tag i tapetserandet i Miltons rum. Daniel gör såklart mest och är den som hoppar upp och ner på pallen. Jag står mest och mönsterpassar och håller :) 

Men vilken tapet sen. Den var inte så sammarbetsvillig som alla de andra vi jobbat med. Men det blir nog bra när det torkat och man får in möbler :D

När vi var klara kom ett grannpar upp på lite glögg- och julfika! Trevligt :)
Nu ligger vi i sängen och jag känner att ögonen håller på att falla igen!
Godnatt!! Imorgon är det dan före dopparedagen!!! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0