Vattkoppor i huset!

Det kommer bli en lång natt för oss tror jag. Helst av allt hade jag velat berätta om våra roliga ispromenader men det känns inte aktuellt när jag nu ligger och klappar på en kokhet (39,9) liten ynklig kille som stånkar och gnyr och mår illa. När vi var ute på ärende såg vi en blåsa i pannan på honom. Hemma hittade vi en på bröstet och en på armen. 

Han började frysa och tempen visade på ca 38,5. Dröjde inte länge innan han klagade på huvudvärk. Vi valde att ge alvedon innan middagen så han skulle orka äta lite falukorv. 

Han blev lite bättre sen under kvällen men när jag vaknade i soffan och tittade till honom vid 00.30 var det en glödhet unge som gnydde otroligt mycket i sömnen. Vi la honom i vår säng och tempade till nästan 40-graders feber. Och illa mår han. Jag "hoppas" det är pga feber så han inte dragit på sig magsjukan också som härjar på dagis. 

Nu precis såg blåsorna ut såhär och det kan väl knappast vara något annat än vattkoppor om man ser till de andra symptomen också. 

Och även om man aldrig önskar sitt barn sjukt så tycker vi att det är skönt att få det avklarat. Hellre nu när det inte är sommarvärme och absolut skönast att ha det avklarat innan bebisen kommer. 
Sen är det ju lite nervöst hur dålig han kommer bli. Han är ju ett prickbarn och brukar bli rätt drabbad när det väl gäller sånt. Lite jobbigt att Daniel jobbar hela helgen, detta hade man velat vara två om ifall det blir jobbigt. 

Nu undrar jag på riktigt hur sjuk han egentligen är. Han låg bredvid mig och sa plötsligt "jag vill ha mjölk!" och alla som känner Milton vet ju att han vägrar dricka mjölk :/ hmm... 

Ska försöka natta om pysslingen nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0