Dagen som tog en ordentlig vändning!

Igårkväll fick jag det där smset man inte vill ha. Motorhaveri! Motorn hade stannat efter Marstrandsfjorden och det är då tur att Daniel är riktigt van seglare så han seglade in på hamnplats på Klädesholmen. 
Det kändes som om luften och lusten gick ur en lite. Uppgivet. Vi hade ju problem med motorn även förra sommaren men efter fix höll den resten av vår tripp. Men nu var det dags igen då. 
I förmiddags fick jag mess om att Daniel inte längre var hoppfull då han testat det han kunde. Vi började titta på plan B vilket var att han skulle segla hem båten och lämna in på varv och att vi drog ner till Skåne istället!
Men sen ni. Plötsligt fick jag ett samtal där jag hörde motorn brumma i bakgrunden!! Den glädjen! Efter tips från sin far hade Daniel kollat en grej till och lyckades få ut skit ur någon bränsleslang!! Och så tuffa den igång! 

Då vi tidigare under dagen pratat om att jag och Milton skulle komma upp till Klädesholmen så hade jag städat klart och packat våra grejor och så så vi tog helt enkelt ett snabbt beslut att vi skulle göra klart allt hemma och helt enkelt sticka iväg :) Daniel tog sig vidare uppåt!

Så från att ha trott att segelsemestern var körd till att plötsligt vara på väg upp till båten är häftigt!

Jag hade ingen lust att vara kvar hemma då det varit oroligt på vår gata senaste dygnen. Vi tycker att vi bor bra, vi känner oss trygga i området och det är inte ofta det händer något (som vi märker). Men nu har det varit flera anlagda bränder i bilar och annat skit och inatt väldigt nära vår lägenhet. Då känns det inte kul längre! 

Så nu är vi på väg, mer om vår resa i nästa inlägg! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0