Fars dag och stranden!

Idag är det Fars dag! Min egen pappa firade vi när vi var nere i Skåne :)


I förmiddags stack jag och Milton till stan. Jag och Julia införde traditionen att ge en låda tomteskum till Daniel på Fars dag för säkert 6 år sedan. Den traditionen kan vi ju inte bryta nu :) Köpte även ett linne som ska få texttryck på sig!

När vi sedan skulle laga lunch så skulle jag skaka till stekpannan med potatisbullar i och när de krockade i kanten så stänkte det upp mycket olja på mig. Fy fan vad det kändes illa i ansiktet. Tårarna rann och jag hade fått olja i pannan, på ögonlocket och under ögat. Usch! Fick först skölja och hålla kallt på. Som det sved sen! Var helt röd i halva ansiktet. Och tröjan hade många fettfläckar. Jag är väldigt glad att Milton inte stod bredvid mig. 
Nu känns det bra i ansiktet, lite öm när jag rör vid bara. 

Vi åkte ut till Björlanda och möttes av säkert 40 optimistjollar som var på väg in. Det hade varit träningsläger för en massa ungdomar från hela Sverige och där var nån dansk och nån norsk båt :)

Daniel tog av mantågen för att förbereda för täckning av båten. Jag och Milton gick till vattnet :)

Kasta sten :)


Väl hemma blev det lite fika innan Daniel stack till jobb! Milton sover nu gott och den film jag halvföljt med mobilen i handen är snart slut så dags för mig också att sova! Godnatt!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0