Läkarbesök och olyckor

I torsdags efter vårt tågbanebygge satt vi och åt lunch när Milton började få nässelutslag på hals, axlar och upp mot kinder. Det kliade nått vansinnigt :(


Då han en gång tidigare fått anafylaktisk allergichock och fick nässelutslag i hela ansiktet och svullnade så tog vi dessa första tecken på stort allvar. Jag ringde 1177 och han sa att vi direkt skulle ge betapred och ringa 112. Vi tyckte att ambulans var lite onödigt när vi kan köra upp till Östra på en kvart. 
Vi åkte dit och de gav honom antihistamin direkt. Utslagen och klådan försvann och bara lite små kliande prickar dök upp lite här och var. 
Det blev jättelång väntetid. Vi hade packat iPad och snacks (man är ju van vid det här laget tyvärr) så Milton hölls road i några timmar. 
Daniel behövde åka till jobb och jag hade en väldig huvudvärk :( 
Det välde in sjukare barn och givetvis ska de gå före. När vi kommer in med krupp eller andningssvårigheter vill vi komma före i kön. 
Så efter 5 timmar bestämde vi att vi kunde åka hem men absolut inte ge mer penicillin och såklart komma tillbaka om han blev sämre. 
Väl hemma slängde vi ihop lite korv med mos!

Jag hade dock otur på bussen hem. Räckte visst inte med en tvärnit på cykeln och muskelbristning i magen. Busschauffören rivstartade med bussen innan jag satt mig så jag snubblade ju såklart till och det small till i ljumsken :( Tog mig hem som tur var men under resten av kvällen kunde jag inte stödja alls på benet. 

Vi fick en tid på vårdcentralen igårförmiddag (fredag) för att diskutera vidare ang penicillin. Vi och läkaren tyckte att Milton var ganska opåverkad av sin halsfluss och att vi skulle se om det läkte ut av sig själv. Hon skrev ut en annan penicillin som vi kunde hämta ut i helgen om han skulle bli mycket sämre. Bra lösning. Att sitta på Östra en lördagkväll är ju inte vad man önskar direkt!

Igårkväll skulle jag egentligen ätit julbord med jobb. Men smärta i fogar, ljumske och magmuskel satte stopp. Iom att jag knappt kan stödja på vänsterbenet för ljumsken så hoppar jag på kryckorna och då får jag skitont i min muskelbristning och fogar. Moment 22 verkligen. Så tacokväll hemma fick det bli!

Idag är det lördag och Milton är pigg, så nån mer penicillin kan jag inte tänka att han behöver. 
Jag har däremot ont. Framfogen gör ont hela tiden och allt annat när jag rör mig. Blir nog mycket liggläge idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0