Lek- och buslandet barnkalas!

Millemannen var på barnkalas på Lek- och Buslandet igår. I tre timmar. Varav kanske 30 min totalt gick till att äta pannkakor och glass. Resten lek lek lek. 
Perfekt en vardag, det var bara kalasbarnen och nått enstaka annat barn där. Stället för sig själv, lyx!


I början var de flesta föräldrar (utom jag) med och sprang, klättrade och hoppade men medan föräldrarna hoppade av en och en fortsatte barnen. Sista halvtimmen satt alla vuxna som apatiska på golvet vid stora uppblåsbara rutschkanan och barnen kämpade på men för varje gång de skulle klättra upp såg man hur det gick segare och segare ;) Två barn la sig på golvet och ville somna, födelsedagsbarnet fick bli buren upp för trappan haha! 

Vi fick skjuts hem och väl hemma hade Milton jättesvårt att komma till ro. Han var jättetrött men kroppen kunde inte slappna av. Det tog tid för honom att somna men sen sov han till 8 vilket inte är ofta. Han hade nog sovit längre om inte Daniel kommit hem då. 

Nu är han helt slö. Fick mata honom med gröten och nu sitter han i soffan :P Jag gissar att han kommer somna i bilen när de ska hämta Julia i eftermiddag!

Jag ska mest ta det lugnt. Igår kände jag verkligen av varför jag är sjukskriven och bör tagga ner. Först städade jag upp här hemma och sen stå/sitta oskönt i tre timmar på kvällen. Ryggen höll på att gå av. Och idag är jag också lite klen. Så fixa i ordning lite och sen lockar det att klippa lite tyg. Vill börja sy nu :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0