Vår helg

Nu har jag sorterat en hög papper samt startat tvättmaskin och diskmaskin så nu kan jag sitta ner en stund :) Låg i soffan och såg en film innan dess :P 

Men vår helg då. Hamnar lite efter när vi alla är lediga och inte är hemma mycket. 

Julia kom i fredags. Det är inte ofta hon är här, hon har fullt upp med vänner och hästar hos sin mamma :) Men nu var det på tiden! Vi käkade helstekt kyckling och ris...


...och hade sen fredagsmys med godis och chips till Pippi Långstrump på rymmen :)


På lördagen spelade vi lite spel på förmiddagen och innan vi skulle lämna Julia hos släktingar i Trollhättan blev det lite fotbollsspel på gården. 

Julia lämnades och vi stack till en lekplats. Svinkallt ute. Istället för att åka hem blev det asiatisk restaurang :) Så himla gott!



Vi trodde att Milton skulle somna på vägen hem men icke! Han har blivit så nyfiken och frågvis sen vi vände honom i bilen. Kommentera allt och fråga tusen saker. Och sparka i sätena och sitta konstigt. Snart byter vi tillbaka så får han sitta bakvänd till han är 15 år ;)

Lite mys hemma innan sovdags blev det! Fotboll (Sverige-danmark) för föräldrarna! Gött med seger! Får se hur det går ikväll!!

Söndagen var fullproppad kan man lugnt säga. 
Vi påbörjade vårt hemliga julprojekt. Milton ska få ett "nytt" rum i julklapp. Men det får han se först på julaftons morgon. 

Vi ska fixa båda barnens rum så att de är mer rätt i åldern :)
Julias säng monterades ner!

Stark kille som gärna ville hjälpa till!



Sen åkte vi och bytte den sängen mot en Kura-säng som vi ska fixa i ordning. 
Milton har ingen aning om att hans ena stora julklappsönskan är precis bredvid honom ;) Han önskar sig en svart och röd hög säng. 

Vi han hem och lasta av och käka innan det var dags för nästa tur. Köpt en Trofast-hylla på blocket. Lika bra att köpa begagnat när det ändå ska slipas och målas :)

När vi ändå var ut mot havet stack vi till Sillvik för lite lek :)

Tyvärr blev det även fruktansvärd ångest där ute i Sillvik. Jag skulle bara snabbt visa Daniel fotot ovan och då sprang Milton iväg. Och selektiv hörsel som han har svarade han inte när vi ropade. Jag blev så rädd. Jag vet att jag är mer nojig än andra men när man är vid havet, det är kallt, skymning och vatten överallt vill man absolut inte bli av med sitt barn!
Det var några långa minuter (och fruktansvärt hemskt att titta ner i vattnet efter sitt barn) innan Daniel ringde upp mig och sa att Milton var på lekplatsen. Det visade sig dock att Daniel sett Milton tidigare än han ringde mig men väntat att ringa tills han pratat med Milton. Tror aldrig att Daniel gör om det! Man utsätter inte sin (gravida) fru/mamma till sitt barn för den dödsångesten en sekund för länge. 
Om man bara kunde få en 4-åring att förstå samma sak!

På väg hem fick jag ett sms att jag "vunnit" budgivning på ett skåp. Vi har haft spel och pussel på Miltons rum men insett att det inte är där inne vi använder det. Så det åker alltid ut i vardagsrummet. Så kom Daniel med den genialiska idén att ställa ett skåp i vår helt oanvända hörna. Vi hittade ett fynd. Och så bra det blev!

Nu kan vi ha pyssel, pärlor, spel och pussel här istället :) Blir perfekt. Och det blev lite liv i vår tråkiga hörna :)

Som sagt, inte många minuter hemma men vi fick fixat mycket. 
Jag hade dock väldigt ont i ryggen vid hemkomst så när Daniel sprang upp och ner och hämtade grejor i bilen låg jag i sängen och höll koll på en badande Milton :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0