Klara i Ullared

(Skrivet ca 15.30)

Så var vi på väg ner till Skåne. Klockan ringde 6 imorse för uppstigning och avfärd mot Ullared. 
När vi kom fram 8.05 hade de börjat släppa in den långa kön. Men det gick smidigt att komma in och jag tog mig till barnklädesavdelningen först. 
På Gekås blir det väldigt tydligt hur killar och tjejer är två kategorier, även på de minsta babykläderna. Vi är av uppfattningen att pojkar och flickor är olika, men givetvis ska bemötas med lika värde och respekt. Men till och med jag reagerar starkt på Gekås uppdelning. Pojksidan är blå/svart/grön och flicksidan är uteslutande rosa och lila. Det finns knappt ens röda kläder på flicksidan. 
Men nog om det. Det blev lite blandade kläder, inte så mycket men iallafall pyjamaser, strumpor och fingervantar som han verkligen behövde. Han har tydligen tagit ett växtsprång till. 

Några mammakläder hittade jag inte men Daniel hittade några tröjor till sig. 

På leksaksavdelning blev det desto mer. Och det var ju ett av målen - att hitta lego och julklappar. En massa lego, adventskalender, pyssel, böcker och lite annat blandat :) Får väl ta och fota vid tillfälle då Milton inte ser :)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0