Bebisshopping är farligt!

Att shoppa till en bebis kan bli hur dyrt som helst ;) fast jag tycker vi har varit ekonomiska på mycket. Valt att lägga lite mer pengar på några grejor men köpt begagnat på annat. Tex fyndade vi ett Troll-skötbord (ord.pris ca 1100:-) för 50:- på Blocket. Vi behövde ändå såga och skruva om underribborna för att få plats med tvättmaskinen under. Så perfekt att fynda. 
De första kläderna har vi i mer eller mindre 100% köpt begagnat då nyfödda inte sliter på kläderna och de då ser ut som nya efter 1-2 månaders användning. Till Milton går det ju inte att köpa annat än nytt för i den åldern sluts kläderna väldigt mycket :)

Vaggan vi har är en släktvagga. Min pappa låg i den för 57 år sedan och sen har hans syskon, jag och brorsan och alla våra kusiner samt Milton legat i den :) Allas namn och födelsedag är ingraverat i sängstommen. 

Sen har jag sytt en del kläder. Men jag har inte vågat sy för smått för det är ju trist att lägga tid och energi på nått som kanske är för litet från början. 
Vi insåg häromdagen att vi inte har bodys och overall i stl 50/56 så imorgon får vi fylla på med bodys och nyss hittade jag den sötaste overallen! :D


Nu får bebis komma snart så jag inte kan shoppa så mycket mer haha!! 

Nu är det bara nån mössa som passar till overallen som fattas :D 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0