Promenad 2

Idag blev det promenad 2 för min del sedan Tuva kom. Har innan bara varit och handlat och kommit iväg med bil. 
Promenaden idag gick till Öron-näsa-hals-läkaren med Milton. Han har varit förkyld i två veckor (lagom till lillasyster kom) men blivit mycket bättre senaste dagarna. Så kom ju kruppanfallet igårnatt. Och i några dagar har han hört dåligt. Typ ingenting. Och då vill ÖNH träffa honom då han hela tiden ligger på gränsen till att få opererat in rör i öronen.

 Läkaren hann inte mer än tända sin lampa och lysa in i örat innan han kunde konstatera att det var mycket vätska bakom trumhinnorna. Vilket såklart var väldigt väntat. Och lite skönt för tanten som tog emot mitt samtal imorse nästan idiotförklarade mig när jag sa att jag trodde han hade öroninflammation. För om man inte har feber och ont i öronen kan man minsann inte ha öroninflammation utan är nog bara lite svullen. Sån skön känsla när samma tant var med under läkarbesöket och fick höra diagnosen och se att alla barn inte är likadana. Vet inte hur många öroninflammationer Milton haft men det är väl 11-12 stycken. Vid 1 av dem har han varit riktigt ledsen, och det var den gången trumhinnan sprack. 
Bada skulle han inte göra på några dagar men någon smittorisk var inte aktuell. Det är ju den underliggande förkylningen som ev smittar, inte öroninflammationen. Men hans förkylning är nästan borta så smittosam lär han inte vara :)

På vägen hem köpte vi jordgubbar och melon och hackade ihop till en fruktsallad ihop med lite annan frukt vi hade hemma. Gott :) 




Tuva fick låna Miltons armband!



Milton sover gott i sin säng, Tuva ligger på mig och sover och jag tror minsann att Daniel sover breve mig i soffan trots fotboll på tv :P 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0